Patientgericht communiceren


Omschrijving:

U wilt uw patienten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Maar hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suicidale patient, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiente die u midden in de nacht in crisis opbelt? Patientgericht communiceren werkt. De patient voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiente en prettige werkrelatie, waarin u met de patient samenwerkt en probeert tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patient meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten. Patientgericht communiceren levert u meer werkplezier en de patient belangrijke gezondheidseffecten op. In deze tweede druk zijn veel hoofdstukken aangepast aan de nieuwste inzichten. Elk hoofdstuk begint met een overzicht van de gespreksdoelen en vaardigheden. Nieuw zijn de hoofdstukken medicatieadvies en samen beslissen. Verder zijn onder andere toegevoegd de LEAP-techniek bij psychose, oplossingsgerichte gespreksvaardigheden bij psychosociale problemen en inventarisatie volgens SCEGS bij somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten (SOLK).

    Levertijd:
  • In herdruk, verwacht vanaf 27-10-2023

  • EAN Code:
  • 9789058982810



Webwinkel: BookSpot.nl
 
Prijs: € 40.95
 

©2023 Welkom op nlboeken.nl | Privacy statement